2009-01-09

Hogyan fejlesztek?

Ha az ember egy összetett rendszer fejlesztésébe fog mindenképpen szükség van egy jó fejlesztői környezetre. A sima notepad már nem elég. De a notepad++ -tól más sok minden szóba jöhet, php editor kereshető a neten. Ezzel most nem kívánok foglalkozni.
Amivel viszont igen:
a kód fejlesztési stílus.
Lényeges, hogy egységes elvek mentén történjen mindez, behúzások tagolások és kommentek!
A kommentek nagyon fontosak. Nekem 3 évbe telt míg rászoktam. Nem azonnal kommentezek, inkább csak kikapcsolódásként, amikor az intuitív agy pihen. De még azon a héten, mert később elfelejtem. Volt már, hogy fél évre rá gondolkodtam, mit is - miért is csináltam. Komment! Nem szószátyár, de a szükséges minimum. Én a phpDocumentor stílusában kommentezek, de nem csak a függvények, osztályok, metódusok és lap fejléc tekintetében, néha folyamatokat is. Bár ezt nem fordítja le a phpDocumentor, de ha belenézek a kódba sokat segít.
Fontos az összetett rendszer esetén a modulokra tagolás, és az ennek megfelelő függvény és osztály elnevezések.
Szintén fontos az osztályok esetén az öröklési viszonyok, leszármaztatások átgondolt alkalmazása, valamint a publikusság kérdése.
Egyelőre ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése